Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Hoe ben jij begonnen? » SNES: Super Nintendo Entertainment System

Forum

Hoe ben jij begonnen?

1

zaterdag 29 november 2008 om 16u34Crazy Nut BE
Crazy Nut BE
Fox McCloud (470)
14950

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Ik vroeg me af hoe iedereen eigenlijk is beginnen te verzamelen? Ikzelf heb toen ik klein was een SNES gekregen voor Kerstmis, maar dit was helemaal op het einde van de SNES (1994 ofzo). Ik had er maar 3 spelletjes voor (All-stars en de twee Kuifjes), en nu ik ouder ben wil ik wel eens zien hoeveel lol ik wel niet gemist heb.
zaterdag 29 november 2008 om 17u04Yurf
Yurf
Samus (68)
1000

Ik mocht vroeger nooit een console hebben "omdat ik dan constant voor de TV zou zitten". Ik speelde wel vaak bij vrienden, buren en neven op hun NES, SNES en Mega Drive. 3 of 4 jaar geleden vond mijn buur zijn SNES + Super Mario All Stars en Last Action Hero op zolder. Ik heb die dan overgekocht voor 5 euro en aangezien mijn vader vaak rommelmarkten bezoekt (hij verzamelt Afrikaanse wapens en -kunst), ben ik eens meegegaan. Daar gezien dat die games helemaal niet duur waren (nu is het wel anders!) en zo ben ik begonnen. Mijn doel is ook om de games die ik gemist heb te kunnen spelen + diegene die ik vroeger speelde eens zelf te bezitten.

Momenteel verzamel ik dus voor NES, SNES en MD. :)
zaterdag 29 november 2008 om 17u07Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Bewerkt: zaterdag 29 november 2008 om 17u07

Ik heb op mijn 4 jaar een SNES gekregen en op mijn 7jaar een N64. Die zijn dan na een aantal jaar de deur uitgegaan en ik heb er eigenlijk nooit meer aan gedacht.
Tot ik the angry video game nerd zag :p dan wou ik beginnen verzamelen "en die tijd van toen" terug hebben
zaterdag 29 november 2008 om 17u10I and I
I and I
Luigi (693)
1299

ik, Ikaryas, heb altijd al gegamed. Het is dan ook een van mijn grootste passies. Ik speelde, en speel nog altijd, alle genres en het grootste deel van de spellen die ik vroeger had heb ik nog altijd of heb ik terug gekocht.
Bij Ingis ligt het anders. Hij was vroeger puur een pc gamer maar door mij is hij uiteindelijk overgestapt naar console. Nu speelt hij eigenlijk alleen nog maar op console ^^
We verzamelen alles dat we leuk vinden en enkel van de NES en GameGear verzamelen we alles (dat officieel is dan toch)
Ook hebben en hoeven we niets van Atari enzo.

----------------------------------------
Yoshi's Treasure Pile (onze collectie)
zaterdag 29 november 2008 om 21u32Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Leuke vraag !

Hoe ben ik beginnen te verzamelen... eenvoudig: dankzij Vincent ! Vlak voor mijn 18e verjaardag stond hier ineens een enorm grote doos voor de deur met mijn naam op. Niemand wist waar die vandaan kwam en nog minder wat die hier te zoeken had :o .

Bij het openen werd het helemaal een misterie: een hoop schuimpjes en onderaan bevond zich een Super Nintendo, één 'controller' en één spel: Mickey's Magical Quest. Na het lezen van de bijgevoegde brief werd het al snel duidelijk: Vincent had er eentje opgestuurd, hoezee :p . (Dankje, Vincent...)

Zo is het begonnen... nadien wilde ik al snel meer spelletjes hebben. Na een tijdje vond ik dat het eigenlijk wel een leuke verzamelhobby is en ben ik bezig gebleven. Onlangs is er dan nog NES bijgekomen omdat ik een complete NES op de kop heb kunnen tikken :) .

Vroeger was ik eigenlijk een PC-gamer-only, maar toen verouderde spellen niet zo snel als nu. Het geld om mijn PC te blijven upgraden heb ik niet en de PS3 in de living deden mij snel overstappen op 'consoles'. De SNES was daar een retro-verlengstukje van dat is blijven groeien tot het belangrijkste in mijn game-leven...

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
dinsdag 17 maart 2009 om 10u25Dizzydrums
Dizzydrums
Baby Mario (136)
1010

Op mijn 5 jaar kreeg ik van mijn moeder een NES met Mario Bros 1/Duck Hunt bij in. Ik speelde er constant op.
Mijn ouders waren gescheiden en ik mocht van mijn moeder de NES niet meenemen naar mijn vader.
Dus heb ik van "Sinterklaas" bij onze pa ook een NES gekregen met Mario Bros 3 bij in.
Dus kon ik daar ook gamen.
Dan wat spelletjes bijgekregen en die kon ik natuurlijk mee smokkelen. ;-)
Van daaruit is dan SNES gerold en met de jaren mee de andere consoles.
Ik heb NOOIT een spel of zo verkocht.
De (Boxed) Mario Bros 3 en andere games die ik nog heb zijn nog altijd de originele van vroeger.
Sinds een jaar geleden ben ik terug vollop aant zoeken naar meer en meer.
En breidt ook uit naar andere retro consoles.
maandag 25 mei 2009 om 15u58Bamboebahr
Bamboebahr
Chain Chomp (521)
1115

Toen ik 5 jaar was en diepe turtle fan kreeg ik een NES met TMNT gebundeld...het kwam nooit meer goed met deze jongen ... :p
1
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.