Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
aansluiten SNES » SNES: Super Nintendo Entertainment System

Forum

aansluiten SNES

zondag 23 november 2008 om 16u08arie
arie
Goomba (5)
1000

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Hoi, ik ben arie, uit tilburg, holland.
Leuk dat ik jullie gevonden heb. Kan ik mooi mijn probleem voorleggen.
Ik heb een 3 tal SNES consoles (reserve kan nooit kwaad), en een berg games. Deze staan eigenlijk al jaren stil. Met name omdat ik geen handleiding meer heb hoe deze aan te sluiten. Op een draagbaar tvtje lukte dat nog wel (maar die heb ik niet meer). Antenne achter uit tv, zo'n grijs blokje van NINTENDO met kabel en stekker in de tv pluggen, en de kabel van de tv weer achter in het grijze blok. was verder alleen nog maar de zender erbij zoeken. Maar op een gewone moderne tv lukt het zo niet. Heb daarvan in de handleiding gekeken, en daar zit via menu wel een spelmodus op, maar die licht niet op, dus daar kan ik niets mee.
Weet iemand misschien een oplossing hoe ik mijn SNES weer aan de praat krijg? Ik zou het top vinden.
groetjes arie :-)
zondag 23 november 2008 om 16u36Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Bewerkt: zondag 23 november 2008 om 16u37

Hallo en welkom Arie :) !

Met moderne TV bedoel je een LCD of Plasma? In dat geval: zit er een antenne ingang op, net zoals je oud TV'tje dat heeft?

Als er zo'n antenne ingang opzit, dan moet je je TV eens alle kanalen laten afzoeken terwijl je SNES opstaat. Normaal gezien zou hij dan de SNES wel moeten vinden.

In het geval dat er geen antenne ingang opzit of de TV vindt geen signaal dan kan je misschien best op zoek naar een RGB-kabel. Dat is zo'n dingetje:

SNES RGB

Die kan je gemakkelijk aansluiten op elke moderne televisie, al dan niet via een SCART-verloop stukje. Ik denk dat je zo'n kabels het best kan zoeken op eBay of misschien in de lokale gameshop ;) .

Hopelijk ben je hier iets mee !?

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
zondag 23 november 2008 om 17u11I and I
I and I
Luigi (693)
1299

die RGB-kabel is hetzelfde als die voor de N64 en, ik geloof ook, de GameCube (vermakkelijkt misschien het zoeken :-) )

Yoshi's Treasure Pile (onze collectie)
zondag 23 november 2008 om 17u51arie
arie
Goomba (5)
1000

Wat een snelle reaktie. En handig dat er dat plaatje bij gezet is, anders wist ik nog niet eens wat een rgb kabel is.
En laat het toeval zijn of niet, maar toen nintendo 64 genoemd werd, ben ik meteen op zolder gaan kijken, want ik meende me te herinneren.................. en ja hoor, daar stond nog een N64 ingepakt, met daarin zo'n RGB kabel plus een scart verloop stuk erop. Super. Ik ga straks of morgen er even mee aan de gang, en laat weten of het gelukt is. Nu eerst sneeuwballen gooien, haha. Is ook leuk. Bedankt voor de uitleg. groetjes, arie
zondag 23 november 2008 om 17u57Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Ha, mooi zo !

Heel veel succes ermee en veel plezier natuurlijk ;) .

zondag 23 november 2008 om 18u49arie
arie
Goomba (5)
1000

Snik, helaas.
Om mankement uit te sluiten, 2 Snes consoles geprobeerd, div. games erin, het rode lampje brand, en ook met dat kleine schakelaartje achterop omgezet, waar het ook voor moge dienen(?),
maar met zenders zoeken op (lcd) tv, vindt hij helaas geen snes.
zondag 23 november 2008 om 18u52Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Als je gebruik maakt van die RGB-kabel moet je je televisie op video/dvd-recorder zetten. Niet de gewone kanalen, maar die waarbij je normaal gezien een videorecorder erop aansluit ;) .

zondag 23 november 2008 om 19u10arie
arie
Goomba (5)
1000

Ik vind bij mij tv - pc- ext 1 en ext 2.
Bij de laatste 3 blijft het scherm blauw.
Ik zal nog eens goed de gebruiksaanwijzing van de tv gaan lezen.
zondag 23 november 2008 om 20u34Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Het zal die ext1, ext2 of eventueel PC zijn, denk ik. Als ik jou was, zou ik inderdaad de handleiding van de televisie nog eens goed doornemen ;) .

zondag 23 november 2008 om 22u13Yurf
Yurf
Samus (68)
1000

Als je een SNES op jouw TV wil aansluiten, zoek je best manueel naar het juiste kanaal. Ondertussen moet de SNES uiteraard aangesloten zijn en aan staan. Via automatisch zoeken vind je dat kanaal normaal gezien niet.

Met manueel zoeken bedoel ik dus in het menu 'programmeren' (of iets dergelijks) elk kanaal afgaan (dus alle nummers en alle soorten kanalen). Meestal heb je 3 soorten kanalen en per soort een 100-tal nummers die je kan af gaan. Mijn uitleg klinkt misschien vaag, maar waarschijnlijk wordt het wel duidelijk eens je in het menu bent. :)

Eens het juiste kanaal gevonden mag je uiteraard niet vergeten om het kanaal op te slaan! :)
maandag 24 november 2008 om 12u15arie
arie
Goomba (5)
1000

Dat was ie, handmatig. Uiteindelijk heb ik hem zo gevonden. Niet met de rgb kabel, maar met de andere
Bedankt voor jullie hulp.
arie
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.