Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Ik wil een PS3 kopen » Zeverhoek

Forum

Ik wil een PS3 kopen

dinsdag 14 oktober 2008 om 18u08Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Hey,

Ik ga binnen nu en een 2-tal weken een PS3 kopen. 80 gig versie. Nu is mijn vraag > wat kost de 80 gig verzie zonder games en dus gewoon 1 controller?
En welk game zou ik best als eerste kopen dan?
GTAIV niet want die wil ik op PC :p en assassin's creed heb ik al.
Enkele voorstellen ? ^^
dinsdag 14 oktober 2008 om 18u25Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Rond de 400 euro heb je wel een PS3 80GB versie denk ik. Anders moet je eens wat winkels aflopen, dan krijg je daar wel een goed beeld van ;) . Leuk trouwens dat je een PS3 koopt... kan ik daar eindelijk eens met iemand wat over zeveren :) .

Zelf heb ik enorm genoten van GTA IV (maar dat wil je dus op de PC), Civilization Revolution en Burnout Paradise... Vooral CivRev raad ik je aan als je van wat tactische spelletjes houdt ;) . Mmm, ik wou dat ik op kot mijn PS3 had... zo'n geniaal spel :d ! Burnout Paradise kan je tegenwoordig ook goedkoop op de kop tikken ;) .

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
dinsdag 14 oktober 2008 om 19u08Crazy Nut BE
Crazy Nut BE
Fox McCloud (470)
14950

Bewerkt: dinsdag 14 oktober 2008 om 19u09

Hoewel ik niet zo een voorstander ben van de ps3 (360 FTW enzo) denk ik dat Littlebigplanet de beste keuze is. Het is ongeveer de meest gehypde game van de ps3 op het moment, en ziet er ook nog aanvaardbaar uit (releasedate is 22 oktober). Maar als je serieus wilt gamen kan je natuurlijk ook een 360 kopen:-d
dinsdag 14 oktober 2008 om 19u11Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Grapjurk... :p

Maar ge hebt wel gelijk: Littlebigplanet ziet er inderdaad ook geweldig leuk uit :) !

dinsdag 14 oktober 2008 om 19u40Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Wel, het word inderdaad littlebigplanet en daarna guitar hero world tour (enkel gitaar).
De reden dat ik geen Xbox koop is.
  • Mijn most-anticipated games komen er niet op uit (FFXIII, Kingdom hearts 3 enz.
  • De console zal in een kastje staan en ik heb zo al door dat de Xbox problemen heeft met lucht happen (cooling)
  • Er komen binnekort ook Blue-ray Xbox 360 games uit waarvoor je dus een add-on moet kopen (doet me denken aan sega cf en sega 32x) Waardoor dus de 150 euro (arcade versie) al terug 300 euro word en daar zit dan nog geen schijf in.
  • In de PS3 zit een 80 GB HD
  • Je moet betalen om online te spelen bij een Xbox en ook dus om de community te gebruiken.

Weet iemand toevallig ook of je een gewone scart aansluiting hebt met de PS3? ik heb namelijk een zéér oud tvtje waar ik enkel de rode en witte aansluiting heb (voor het rode en gele pinntje dus > beeld en mono geluid)
dinsdag 14 oktober 2008 om 22u12Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Bij mijn 40GB-versie zat standaard een gewone Scart-aansluiting. De HDMI-kabel moet je zelf kopen geloof ik, maar daar ben ik niet zeker van. Wel spijtig dat je zo'n geweldig apparaat als de PS3 op zo'n oude TV gebruikt :( .

Ik kan je trouwens in al je argumenten pro vinden, al heb ik mijn vraagtekens bij de Bluray-addon? Daar is toch nog niets officieel over gezegd?

dinsdag 14 oktober 2008 om 22u53Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Bewerkt: dinsdag 14 oktober 2008 om 23u01

Niet echt bekend gemaakt nee, maar ze zullen het wél moeten doen > als je kijkt naar MGS4 voor PS3 > die is 53GB groot.
"MGS4 for xbox 360!! only 10 DVD's" zal ook niet echt staan denkik :p

woensdag 15 oktober 2008 om 08u39Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Haha, maar komt MSG4 wel naar de XBOX? Een XBOX kan met een dual-layer DVD tot 9GB aan data gebruiken... de textures worden er dan gewoon gecomprimeerd opgezet, denk ik, waardoor je gewoon langere laadtijden krijgt.

Metal Gear Solid is trouwens ook wel een enorme uitzondering... da is bijna een halve film met alle cutscènes erbij ;) .

Trouwens, nog leuk om te weten: de PS3 is zoveel meer dan een spelcomputer. Thuis staat hij meer op als media center op onze versterker dan dat er op wordt gespeeld :p .

woensdag 15 oktober 2008 om 13u46Crazy Nut BE
Crazy Nut BE
Fox McCloud (470)
14950

Ha, paar misverstandjes hier precies!
  • Er zullen geen bluray games uitkomen
  • In de 360 Elite zit een 120 gig HD
  • Qua cooling zijn er enkel problemen als je hem echt volledig dichtzet
  • De online community is heus het geld waard
  • En wat games betreft komen er een heleboel ubertitels uit op de 360, vaak met meer functionaliteiten dan op de ps3.
  • En voor iemand begint over defecten, ik ken 5 mensen met een 360, waarvan geen enkele ooit een RROD heeft gekregen, maar van de 2 mensen met een ps3, heeft er een hem al moeten terugsturen.
woensdag 15 oktober 2008 om 14u03Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Bewerkt: woensdag 15 oktober 2008 om 14u03

Nogal een geluk dat jouw kennissenkring niet representatief is voor de hele bevolking :) . De eerste twee generatie 360's hadden gewoon veel te veel te maken met hitteproblemen en daardoor kapotte hardware. Gelukkig is het met de nieuwste versies minder doordat de chips op een kleiner procédé worden gemaakt, maar het blijft een herrie-apparaat.

Wat je bedoelt met dat er 120GB zit in de Elite snap ik niet helemaal? Die is ook een stuk duurder... als je meer opslagruimte wil hebben op de PS3 koop je gewoon een goedkoop 2,5" schijfje en je propt het erin (officieel ondersteund), waarbij je voor de 360 massa's poen op tafel moet zwieren.

Op de PS3 komen zeker zo goede spellen als op de 360 uit. Soms heeft de 360 een exclusive, maar dat geldt andersom ook.

Feit is gewoon dat de PS3 in het begin een duurdere investering is, maar de 360 op termijn stukken duurder uit is als je er extra schijfruimte op wil of online mee wilt spelen.

Alleszins, laten we niet in een 360-PS3 discussie vervallen, dan gaan we volledig langs het nut van Tetsuo's draadje door :) !

Misschien ook leuk om een aantal PS1 spellen voor de PS3 aan te schaffen :) ... moet je wel eerst kijken of ze helemaal compatibel zijn ;) .

woensdag 15 oktober 2008 om 14u15Crazy Nut BE
Crazy Nut BE
Fox McCloud (470)
14950

Ik probeerde ook niemand te overtuigen, gewoon even wat misverstanden uit de wereld te helpen. En blijkbaar kamp je er zelf nog met een paar. Er zijn nooit officiele cijfers geweest over de RROD, dus kan hij evengoed zeer overdreven zijn. En ik begrijp ook niet dat mijn kennissenkring niet representatief is? Ieder heeft zijn 360 ergens anders gekocht, en 3 daarvoor zijn nog launch-modellen ook.

Wat ik bedoel met de 120 gig HD is dat je voor 299 euro een 360 met HMDI en 120 gig HD hebt, terwijl je voor een 80 gig ps3 nog altijd minstens 100 euro meer neertelt.

Wat games betreft heeft de ps3 misschien hier en daar een exclusive, maar als je naar de volledige library kijkt zie je duidelijk dat de 360 veel meer klassegames heeft.

Overigens kan je op de 360 ook gratis live spelen, maar dan haal je gewoon geen achievements.

Plus: Banjo-Kazooie:-dMaar laat ons nu ophouden hierover, en Tetsuo met zijn nieuwe console feliciteren!
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.