Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Nes-portable experiment » Algemene spelerij

Forum

Nes-portable experiment

woensdag 1 oktober 2008 om 20u27Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Het SNES experiment zal nog even op zich moeten laten wachten (Ik heb nog niet de helft van het materiaal). Daarom ga ik beginnen aan een NES portable experiment (Hier heb ik wel al een heel deel van het materiaal)
Ik zal hier alles posten wat ik stap voor stap gedaan heb > Ik ga beginnen met het demonteren van de NES en daarna het desolderen van componenten die overbodig zijn en dus wegmogen.
Ik ga er zondag (avond ik slaap overdag omdat ik 's nachts werk) aan beginnen. Ik begin dan pas omdat ik de double dragon van luigi (morgen wss) nog moet aankrijgen en deze eerst moét spelen :p. "Je zegt morgen? morgen is donderdag, waarom begin je dan niet vrijdag!? luierik!" > Ik heb nog afgesproken met een vriend van me :) we gaan zaterdag even double dragon uitspelen :p

Stay Tuned.
donderdag 2 oktober 2008 om 10u13Vincent
Vincent
Yoshi (187)
1000

Ik ben er heel benieuwd naar! :-)
donderdag 2 oktober 2008 om 17u11Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Heb inmiddels al wat rondvraag gedaan :) een vriend van mij die metaalbewerking doet gaat een metalen casing maken (ik moet gewoon de bematingen geven :) ) deze casing gaat gemaakt worden uit aluminium zodat het niet te zwaar word (aluminium is een zeer licht metaal voor diegenen die het niet kennen :p)
Ook krijg (krijg) ik hoogstwaarschijnlek de weerstanden en condensatoren van mijn elektriciteits leerkracht (moet ik nog zelf zorgen voor PC borden en bedrading en dingen als dat.
vrijdag 3 oktober 2008 om 13u33Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Hola, dat is wel mooi ! Stiekem zou je een klein "handeltje" op kunnen zetten in die dingetjes :) . Volgens mij zou er gretig aftrek worden genomen !

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
maandag 6 oktober 2008 om 21u41Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

En, hoe staat het ermee :) ? Ik ben nog steeds enorm benieuwd naar je knutselkunsten ;) ...

dinsdag 7 oktober 2008 om 18u54Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Ik ben zondag niet meer kunnen beginnen omdat ik heb moeten overwerken, dus ga ik er morgen eens werk van maken (ik zal dan gelijk morgen avond al foto's uploaden)
dinsdag 7 oktober 2008 om 19u04Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Ha, spijtig... maar geen erg: morgen is nog een dag ! Veel sukzes ermee ;) .

woensdag 8 oktober 2008 om 21u50Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Bewerkt: woensdag 8 oktober 2008 om 22u04

Ik ben dus vandaag begonnen met mijn NES portable :) Ik heb hem dus uiteengehaald en een poging tot desolderen gedaan, maar ik vond mijn tin-zuiger niet zo snel dus zal ik dat morgen of overmorgen moeten doen.

Gereedschap:
Schroevendraaier -
Schroevendraaier + (een kleine en een extra lange)
Soldeerbout
Kniptang
Handen

Ik heb een kleine tutorial gemaakt zodat mensen het stap voor stap kunnen volgen en zo misschien zelfs meedoen naarmate ikzelf vorder.

Dit is de NES die ik aan het bewerken ben.

Eerst draai je de NES om en haal je de vijsjes eruit op de aangeduide plaatsen.
Draai de NES om en haal het deksel eraf.

Nu zie je een ijzeren beplating die de cartridgehouder en het NES moederbord beschermd. Deze kan je eraf halen door de schroefjes op de rode plaatsen eruit te halen, dit komt er vanzelf af.

Nu de ijzere plaat weg is zie je de zwarte cartridgehouder > die moet er dus ook af. Vijs de schroefjes los en haal hem eraf. Dit kan lastig zijn omdat een deel ervan onder het moederbord zit > schuif hem dus eerst een beetje naar voor (naar je toe).

>

Dit laatste plaatje die de RF module beschermt doe je eraf door die 2 laatste schroefjes eruit te halen. Dan kan je het moederbord omdraaien en om het los te koppelen bekijk je de video maar even ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=GlwJro6cmLI

Meer volgt er nog.
donderdag 9 oktober 2008 om 08u23Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Hola, dat ziet er wel heel mooi uit :) . Knap werk ! Je filmpje is ook leuk gedaan... kunnen we iets beter volgen. Geinig om je stem ook eens te horen (en je bijhorende accent) ;) .

Soldeer je die dingetjes daar nu af om ze gewoon op een andere plaats te kunnen positioneren?

donderdag 9 oktober 2008 om 16u44Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Bewerkt: donderdag 9 oktober 2008 om 16u50

Mijn bijhordende stem is een beetje raar ja > ik probeerde het een beetje netjes en verstaanbaar te maken xD.

Die dingetjes soldeer ik eraf omdat die overbodig zijn.
De grote bak linksboven is de Power aansluiting en aansluiting naar TV > omdat ik het scherm rechtstreeks aansluit en gebruik maak van batterijen is dit dus totaal overbodig.
Het zwarte ding in het midden was oorspronkelijk bedoeld om voor de NES een addon te maken en deze daarop aan te sluiten > weg ermee.
Het blauwe bakje dat ik eraf ga doen is hetgeen dat doorstuurd naar het moederbord of ik op de on/off knop duw of op de reset knop... Dit gebeurt rechtstreeks dus mag er ook af :)
donderdag 9 oktober 2008 om 18u24Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Ha, op die fiets :) . Wel handig als je zo wat van elektronica en toestanden kent. Welk schermpje ga je eigenlijk gebruiken om aan te sluiten?

Je zou trouwens je kast moeten gebruiken om een kleine PC in te bouwen. Zou geweldig als HTPC onder je TV staan ;) .

PS: Je stem was trouwens niet negatief bedoeld. Als taal- en letterkunde student vind ik het alleen maar verrijkend om je zo te horen praten.

Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.