Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Eerste spel ooit? » Algemene spelerij

Forum

Eerste spel ooit?

1

zaterdag 27 september 2008 om 12u29Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Er zijn al heel wat vragen voorbij gekomen over de lievelingsspelletjes en hele slechte spelletjes, maar stiekem ben ik wel benieuwd naar welk spel je als eerste speelde? Of dat je is bijgebleven als zijnde het eerste?

Voor mij persoonlijk is dat Stunts voor MS-DOS. Een race-spelletje waarbij je uit verschillende auto's en banen kon kiezen. Zelf kon je ook nog allerlei banen aanmaken... uren speelplezier !
Mijn eerste spel ooit op een spelcomputer dat ik mij kan herinneren was Mickey's Magical Quest, gekregen van Vincent... ook heel wat plezier aan beleefd :) .

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
zaterdag 27 september 2008 om 14u15Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Mickey's magical quest! Super spel :)

Mijn eerste game (zegt mijn vader) was hyper loadrunner voor de gameboy waarbij je 'zandzakskes' (zo noem ik die :p) moest oprapen om zo naar het einde van de level te gaan.
Mijn eerste game dat ik zelf herinner is super mario world voor de SNES (de dag dat ik 4 jaar werd) ik denk dat super mario world geen introductie nodigt heeft.
zondag 28 september 2008 om 11u53Vincent
Vincent
Yoshi (187)
1000

Snake, volgens mij was dit ook in DOS. Kan me herinneren dat ik het niet super leuk vond, naarmate de slag langer werd, werd het ook lastiger de slang te manoeuvreren.

Daarna kwam Super Mario Bros 1.
woensdag 19 augustus 2009 om 16u32DemiShinigami
DemiShinigami
Koopa Troopa (11)
1003

Ik geloof één of andere Super Mario demo in MS-DOS, maar dat was maar één level dat je kon spelen dus dat stelde niet veel voor ... Toen ik mijn eerste Gameboy kreeg, kreeg ik daar meteen Pokémon Yellow en Pokémon Trading Card Game bij en thuis hadden we ook Pokémon Red liggen want mijn moeder had die ooit eens gevonden op een speelplaats :d
woensdag 19 augustus 2009 om 17u52Bamboebahr
Bamboebahr
Chain Chomp (521)
1115

Turtles op de NES, was een pakketje :)
woensdag 19 augustus 2009 om 19u05Crazy Nut BE
Crazy Nut BE
Fox McCloud (470)
14950

Allereerste was een schaakspel op DOS, maar mijn eerste echte game was Super Mario World op de SNES^^
donderdag 20 augustus 2009 om 21u38Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Hocus Pocus, een 2D-platformer in DOS. Eerste console-spel was Zelda voor de GBC.
donderdag 20 augustus 2009 om 21u41Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Hocus Pocus? Is dat niet dat spel met dat klein mannetje dat die krabben en toestanden kapot moest maken en via ladders de sleutel moest vinden?

donderdag 20 augustus 2009 om 21u44Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

YES! :-d
Bangelijk spel met erg goeie graphics.
Ken je het?
donderdag 20 augustus 2009 om 21u46Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Volgens mij heet het officieel anders, niet :d ? Het stond zo bij mij in DOS, 't is te zeggen: de map heette zo... maar hoe het weer echt heet. Eens vragen aan papa binnenkort !

1
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.