Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Nintendo 64 werkt niet... » N64: Nintendo 64

Forum

Nintendo 64 werkt niet...

1

maandag 28 maart 2011 om 16u50Diesel
Diesel
Koopa Troopa (13)
18

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Bewerkt: maandag 28 maart 2011 om 16u51

Beste mensen,

Mijn allereerste bericht, en het is gelijk een compleet nieuw topic :-p

Ik heb zojuist een Nintendo 64 gekocht via het internet voor 20 euro [inclusief MARIO KART en GOLDENEYE]. Nu wou ik hem vanmiddag testen op de TV, alleen kreeg ik geen beeld. Ik heb in de ver verleden wel eens een Playstation 2 en Xbox 360 aangesloten, en ik dacht dit meer van hetzelfde zou zijn, maar kennelijk niet. 

Mijn tv heeft een scart aansluiting en de 3 verschillende kleuren aan de zijkant.

Kan iemand mij helpen? Alvast mijn dank.
donderdag 31 maart 2011 om 22u01I and I
I and I
Luigi (693)
1299

wat voor een beeld geeft het? heb je toevallig geen gamecube? die kabels zijn hetzelfde (tv kabels, niet de adapter) dus je kunt dat eens proberen. Voor de stroomkabel te controlleren zou ik een voltmeter gebruiken.
als het beeld anders is dan wanneer de n64 uit staat zou ik eens proberen om alles uit te blazen (de contacten, kabels)...

----------------------------------------
Yoshi's Treasure Pile (onze collectie)
maandag 4 april 2011 om 12u39Diesel
Diesel
Koopa Troopa (13)
18

Gelukkig, het forum leeft nog..!! Bedankt voor je reactie "I and I".

Nee, ik heb geen Gamecube. En ik denk dat de stroomkabel wel werkt, want de Nintendo geeft wel het rode lampje als het aanstaat. Alleen het geeft helemaal geen geluid. Geen gezoem, echt helemaal niks. Volgens mij klopt dit al niet.

Verder heb ik alles al uitgeblazen, spellen schoongemaakt met alcohol [reinigingsalcohol en wattenstaafjes] maar ook dit mocht niet baten  :-(
dinsdag 5 april 2011 om 16u53I and I
I and I
Luigi (693)
1299

wat voor een beeld geeft hij? zoemen moet hij sowieso niet echt doen hoor :-p

woensdag 6 april 2011 om 11u30Diesel
Diesel
Koopa Troopa (13)
18

Het beeld verschiet heel even [echt minder dan en seconde] en blijft dan zwart. Dus mijn eerste ingeving was, dat het lag aan de TV. Maar eenmaal de Xbox 360 weer aangesloten en hij werkt perfect.

Dus wederom de Nintendo aangesloten, maar wederom niks. Misschien dat ik maar een scart tulpje moet halen, want nu sluit ik hem aan op de 3 kleuren [GEEL-WIT-ROOD].
woensdag 6 april 2011 om 16u26I and I
I and I
Luigi (693)
1299

het spel goed ingestoken/aangedrukt? een beetje 'wiegelen'?
werkt geeneen van de spellen? als dat zo is ligt het ofwel aan je connector (versleten bv, al kan ik mij dat bijna niet voorstellen) ofwel aan je kabel... ken je niemand die je een kabel kan lenen?
en normaal gezien moet hij even goed werken via de kleuren als een scart aansluiting :)

donderdag 7 april 2011 om 11u38Diesel
Diesel
Koopa Troopa (13)
18

HIJ WERKT..!! :-o

Ik heb de Nintendo zelf even gereinigd met reiningsalcohol, spel erin...en jawel...ik kon Mario Kart spelen.
Ga zometeen even Goldeneye proberen.

Bedankt voor je hulp "I and I". Het is niet zo druk op dit forum, is het wel? Hoe komt dat?
donderdag 7 april 2011 om 18u37I and I
I and I
Luigi (693)
1299

nee, het is inderdaad wat dood... Ik peis dat wij alleen hier nog af en toe komen kijken
dat is jammer want het was een gezellig groepje... maar ja, te weinig man eh :)

vrijdag 8 april 2011 om 11u18Diesel
Diesel
Koopa Troopa (13)
18

Jah, want ik las dat er vroeger wel veel werd gereageerd. Was leuk om door te lezen.
Nou jah, ik probeer zoveel mogelijk op andere te reageren. Zo blijft het allemaal nog een beetje leven.

In ieder geval bedankt voor je hulp :-p
1
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.