Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Mogelijke uitbreiding » Mededelingen

Forum

Mogelijke uitbreiding

vrijdag 28 augustus 2009 om 16u13Crazy Nut BE
Crazy Nut BE
Fox McCloud (470)
14950

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Beste Retro Nintendo-leden,

de afgelopen twee jaar heeft Thomas hard gewerkt aan het opbouwen van deze site. Naarmate er steeds meer leden kwamen, hebben we gemerkt dat velen niet enkel Nintendo-related verzamelen, maar ook bijvoorbeeld Sega en Atari. Aangezien Retro Nintendo bijna af is, leek het ons dan ook niet meer als aannemelijk om eens te polsen of er leden zijn die interesse hebben in een soortgelijke site voor Sega of Atari?
vrijdag 28 augustus 2009 om 16u36Bamboebahr
Bamboebahr
Chain Chomp (521)
1115

ik heb hier altijd interesse in,krijgen mn andere consoles ook eens de kans om besproken te worden :d
vrijdag 28 augustus 2009 om 17u38Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Je bedoelt dus 2 sites? Dat lijkt me een beetje te gek niet? Zou je dan niet gewoon één overkoepelende site maken? (deze dus houden en uitbreiden)

Ik vind Retro-Nintendo trouwens helemaal nog niet 'af'. Ok, de interface is super, en het werkt allemaal perfect, maar er kan nog veel meer content op. Waar blijft bijvoorbeeld die langverwachte uitbreiding van de GameCube? Deze site kan nog veel meer uitgediept worden.

En er kunnen nog veel meer artikels komen, reviews etc. Ook zijn Sega en vooral Atari in retrospectief niet evenwaardig aan Nintendo. Daar bedoel ik niks mee aan de kwalitiet van de dingen, maar Nintendo is gekender en meer mensen hebben er een (gehad), plus het spelaanbod is groter. En Atari...ja, da's leuk, maar die spellen zijn volledig kak. :-d

Ik ben van mening dat er een onderdeel 'andere consoles' moet gemaakt worden, of zoiets. Maar om een volledig nieuwe site met een nieuw forum en al te maken...ben ik bang dat het hier misschien wat gaat leeglopen, of op z'n minst ingewikkelder maken.

Ik heb dus wel interesse, maar een volledig nieuwe site maken lijkt me wat overbodig. Gewoon deze verder updaten.
vrijdag 28 augustus 2009 om 18u01Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

De bedoeling is vooral de twee sites samen te laten werken. Qua layout gaan ze er exact hetzelfde uitzien (alleen zullen de Nintendo-dingen Sega-dingen worden natuurlijk) en ook qua functionaliteit exact hetzelfde. De fora gaan samenwerken met elkaar: voor Nintendo krijg je alle fora zonder Sega en voor Sega krijg je dan alle fora zonder Nintendo, if you catch my drift ;) .

We krijgen dus met andere woorden een soort overkoepelend gedeelte dat beide sites delen (het forum) en een gedeelte dat ze apart hebben (nieuws, reviews, ...). Het voordeel daaraan is dat leden van het Nintendo-gedeelte automatisch lid zijn van het Sega-gedeelte en daar ook actief aan kunnen meewerken.

Retronintendo.be is inderdaad nog niet af, maar daar breng ik komende weken verandering in. Dan zullen alle functies werken en kunnen we ons volledig richten op het toevoegen van informatie. Eens de functies klaar zijn, zwier ik ook het GameCube gedeelte online, zodat we daar ook mee gebeiteld zitten.

Met andere woorden: alles wat jij zegt, gaan we doen :p , denk ik. En je moet geen schrik hebben dat er aan Retronintendo.be niet meer gewerkt gaat worden, want dat is absoluut niet zo. Ik blijf trouw aan Nintendo en kan zelfs niets qua inhoud toevoegen aan het Sega-gedeelte, want daar ken ik nada en nougabollen van.

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
vrijdag 28 augustus 2009 om 18u34Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Ah, allé, ik ben al een beetje gerust gesteld.
Al stel ik me toch vragen bij de werking van dat forum. Want moet je dan voor élke Sega, of non-Nintendo gerelateerde vraag van de ene naar de andere site swichten?
En denk je dat een Sega-retrosite de moeite waard is om op te starten? Is er wel genoeg vraag naar?
'k Ben blij dat je zegt trouw te blijven aan Retronintendo.be, want zonder melig te worden: ik vind deze site echt te gek, en is zo'n vaste plaats die ik zowat elke dag met veel liefde kom bezoeken. Dus chapeau hoor Thomas!

Ahja, trouwens, iets dat me te binnen schiet: wanneer gaan we nu EINDELIJK eens een Retronintendo-samenkomst organiseren?
:-)
vrijdag 28 augustus 2009 om 18u43Bamboebahr
Bamboebahr
Chain Chomp (521)
1115

klinkt goed zo ^^
en mathias *Shakes fist at your atari comment*
vrijdag 28 augustus 2009 om 19u05Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Ha, dan is het goed. Je moet geen schrik hebben dat ik de website laat vallen hoor... ik heb er echt te veel moeite ingestoken om dat te doen en ik bezie hem als mijn eigen kindje :) . Het is trouwens fijn dat je zo over de website denkt, doet mij echt plezier. Vaak vind ik het spijtig dat we wel nieuwe leden aantrekken, maar dat die dan gewoon wegblijven. Buiten onze vaste vijf, zes (jij, Bamboebahr, Tetsuo, I and I, Crazy Nut BE, Luigi en ik) hebben we eigenlijk geen leden :p .

Dat is trouwens ook de voornaamste reden waarom we met dat idee van een Sega-gedeelte aan het dollen waren. We hebben al gemerkt dat er een aantal verzamelaars zijn die ook Sega dingen hebben staan en dat er ook mensen zijn die enkel Sega verzamelen. Als we die ook kunnen aantrekken, is er meer kans op meer leden. Dat moeten geen tientallen zijn, maar een paar extra mensen zou wel leuk zijn, als je snapt wat ik bedoel ;) .

Je vraagt of we weten of er genoeg vraag is naar een Sega-site: dat weten we zelf niet. Daarom vragen we hier of er animo is. Als het idee de grond in wordt geboord, dan is het natuurlijk niet echt aan te raden er mee door te gaan en dan kunnen we onze energie beter in Retronintendo.be steken. (Niet dat ik dat nu niet zal blijven doen, want het zal Crazy Nut BE zijn die de organisatie van de Sega-site op zich zal nemen.)

Over de samenkomst: ik maak er stante pede werk van ! Je hoort van mij in de loop van de volgende dagen ;) !

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
vrijdag 28 augustus 2009 om 19u07Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Hahaha,

ja, ik héb er geen he. Maar mij lijkt het meer een erg interessant hebbeding, en een antiek stuk waar je op speelt omdat je wil weten hoe het allemaal is begonnen. Pas op, mijn enige aversie komt omdat ik erg slechte games heb gezien (E.T.), maar waarschijnlijk zijn er wel leukere (?) :-)
vrijdag 28 augustus 2009 om 19u08Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Bewerkt: vrijdag 28 augustus 2009 om 19u27

Over de samenkomst: ik maak er stante pede werk van ! Je hoort van mij in de loop van de volgende dagen ;) !
Yes! :-d
vrijdag 28 augustus 2009 om 19u17Crazy Nut BE
Crazy Nut BE
Fox McCloud (470)
14950

Zoals Thomas al zei, geen zorgen Mathias! We zullen proberen de nieuwe site volledig te integreren, zodat de overgang naar Retro Nintendo zo eenvoudig mogelijk is. Concreet moet je dan denken aan een site die dezelfde soort inhoud aanbiedt als Retro Nintendo, maar dan bijvoorbeeld (en waarschijnlijk) over Sega. Het forum zal er wel iets drukker door worden (hopelijk), maar voor de rest zal er niets aan Retro Nintendo veranderen; we blijven reviews en rubrieken schrijven.
vrijdag 28 augustus 2009 om 19u20Bamboebahr
Bamboebahr
Chain Chomp (521)
1115

Natuurlijk zijn er toffe Atari games zoals Roc 'n' Rope, mario bros, donkey kong, snoopy and the red baron, pitfall, centipede, space invaders, pac-man,.... maar we raken hier offtopic :p
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.