In België is het volgens mij een zwart gat. Crazy Nut BE, waar zit je !?
Als ik mij niet vergis is de pro-fighter niet echt illegaal, tenzij hij gezien wordt als een apparaat om beveiliging te omzeilen, iets wat per definitie illegaal is. Overigens is het niet toegestaan om de spellen in rom-vorm te hebben, onafhankelijk of je nu het origineel hebt of niet, denk ik.
---------------------------------------- "OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
Als je het origineel hebt mag je de rom ook hebben, vooral voor de mensen die hun games onbeschadigd willen houden, deze kunnen ze dan op rom bespelen mits ze deze bezitten. Als je de game niet hebt mag je de rom 24 uur bijhouden, dan moet hij weg (zoiets als een demo dan)
Wel, na wat opzoekingswerk ben ik tot volgende conclusie gekomen:
In sommige handleidingen staat dat Nintendo elke daad van geheel of gedeeltelijk kopiëren of vermenigvuldigen verbiedt (dus ook als back-up). Als contractuele clausule heeft dit echter geen enkele waarde. Maar als we de richtlijn van 13 mei 1991 bekijken, zien we dat artikel 4 de permanente of tijdelijke reproductie aan de toestemming van de auteur onderwerpt. Geen van de uitzonderingen uit de artikel 5 bieden hier enige uitkomst. Artikel 2 van de wet betreffende het auteursrecht en naburige rechten van 30 juni 1994 stelt dat de auteursrechten tot 70 jaar na het overlijden van de auteur blijven voortbestaan.
Ik concludeer hieruit dat eender welke vorm van kopiëren verboden is, zelfs indien men het spel al bezit.
Ik kan me er niet druk om maken, ik doe aan de Nederlandse wetgeving, niet aan een ander. Maar ach, ik speel mijn spellen toch origineel. Ik hoef niet alle spellen "mint" te bewaren, daar heb ik over een paar jaar spijt van, want dan ligt het maar in de kast, maar dan?