Ik heb 2 weken terug een PS2 slim editie gekocht, je weet wel: die superkleine versie. Nu staat er op de doos (en dat had ik overlezen in de winkel): kan mogelijk oudere PS2 spellen en PS1 spellen niet of moeilijk spelen. Heeft iemand hier er ervaring mee? Want ik zou hem voornamelijk gebruiken om PS1 spelletjes zoals Final Fantasy en Castlevania enzo te spelen. Ik heb nog geen spellen gekocht, daarmee dat ik het niet weet.
Hmm, ik heb geen problemen gehad met mijn ps2 slim en mijn vriendin ook niet (retro-game daar ook) en heb er toch wel heel wat ps1 en oude ps2 games op gespeeld.
nog nooit meegemaakt, enkel dat bepaalde hardware niet te gebruiken is op de PS2 (zoals de PSX mouse) ook kan ik Monster Rancher niet volledig spelen (moet discs wisselen om monsters bij te krijgen en dat accepteerd hij niet)
En hoe zou dat zijn met Final Fantasy (7 bv.), dat zijn toch meerdere cd's? @ Thomas: ik heb hem gekocht voor 75 euro inclusief memorycard. Maar dat was tweedehands (wel met garantiebewijs van Saturn. De console was nog maar enkele maanden oud). Niew kost em iets van 150 euro geloof ik.
Final fantasy 7 werkt perfect, deze heb ik er toen op uitgespeeld > metal gear solid special missions waar je dan cds moet switchen is dan weer moeilijk en doet hij niet.
dat van monster rancher is een ander principe, in FF speel je disc 1 uit en steek je de 2 erin bij MR ga je naar een menu waarna je de disc eruit moet halen en er een cd disc in moet steken om er een monster vanaf te halen... nieuw kosten de ps2s 99euro geloof ik