Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Vernieuwingen » Mededelingen

Forum

Vernieuwingen

1

dinsdag 11 maart 2008 om 21u32Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Op tijd en stond mag er al eens iets vernieuwd worden. We hebben gekozen om de site iets gebruiksvriendelijker én aantrekkelijker te maken.

Dit willen we ten eerste bereiken door in het menu aan de linkerkant de verschillende onderdelen duidelijker tegenover elkaar af te lijnen. De standaard titels worden vervangen door een duidelijk herkenbaar icoon met tekst, terwijl de lijst in een duidelijk menu geplaatst wordt.

Voor de rest hebben we gekozen voor één grote pagina met informatie (net zoals het forum nu), maar met eventueel een klein menuutje met handige informatie aan de rechterkant. Hierdoor krijgen we een veel duidelijkere structuur en kan de geïnteresseerde lezer gemakkelijk meer informatie vinden.

Ook het forum zal hier en daar aangepast worden. Zo zullen de tekst-linkjes (zoals 'reageren') worden vervangen door duidelijke 'knoppen', met aangepast icoontje. Ook zal er in de toekomst iets meer functionaliteit worden toegevoegd, voor zover dat nodig wordt geacht.

Omdat dit nogal abstract kan klinken, een aantal voorbeelden van wat er nu klaar is:

RetroNintendo 1

RetroNintendo 2

RetroNintendo 3

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
vrijdag 14 maart 2008 om 18u40Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Bewerkt: vrijdag 14 maart 2008 om 18u49

18u41: Op dit moment gaan we de vernieuwingen doorvoeren. Daardoor kan het zijn dat de website tijdelijk niet toegankelijk is.

18u50: De belangrijkste zaken zijn gebeurd. Alles lijkt te werken... duimen dat we niets vergeten hebben !

Waardering en kritiek zijn altijd welkom ;) !

vrijdag 14 maart 2008 om 19u03Vincent
Vincent
Yoshi (187)
1000

Waardering volop! :-)
Ik vind alleen de linkjes niet duidelijk. Dat wil zeggen, in de vorige versie waren de linkjes rood en dus duidelijker.

Verder, heel cool! lekker speels, precies zoals het bij Nintendo past! :-)
vrijdag 21 maart 2008 om 14u53Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Dankje Vincent :) !

Vandaag zijn er ook nog een aantal aanpassingen gedaan. Zo is er tegenwoordig iets meer te zien op de profielpagina's. Ze instellen is evenwel nog niet mogelijk, maar zal niet lang meer op zich laten wachten.

Een concreet voorbeeld kan je vinden op mijn profielpagina ;) .

vrijdag 21 maart 2008 om 21u13Yurf
Yurf
Samus (68)
1000

Ik vind het er goed op verbeterd. Die verdeling links ziet er heel mooi uit. Een opmerking:

Zouden jullie op het forum ervoor kunnen zorgen dat de topic waar het laatste gereageerd is boven in de lijst staat? Nu staan die op volgorde van het openen van de topic. Als het forum wat drukker zal worden gaat dit problemen geven. :)
zaterdag 22 maart 2008 om 10u42Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Merci Yurf !

Ik ben inderdaad ook wat aan het kijken naar het forum omdat ik merkte dat een aantal dingetjes niet werken zoals ze zouden moeten :( .

Misschien dat ik later ook nog wat extra statistieken inbouw zoals online gebruikers en het totaal aantal geplaatste berichten.

zaterdag 22 maart 2008 om 13u40Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Update:

Normaal gezien moeten alle gebruikers nu toegang hebben gekregen tot hun instellingen en collectie :d .

Bij de instellingen kan je nu een aantal basisdingen aanpassen. Misschien dat er later nog een optie wordt toegevoegd om het wachtwoord aan te passen. In de loop van de dag zullen ook de avatars toegevoegd kunnen worden !

De collecties kunnen enkel nog maar voor de SNES aangelegd worden aangezien we nog druk bezig zijn met de NES en N64 spellenlijst aan te leggen. Hopelijk laat dit niet meer te lang op zich wachten ;) !

Veel plezier ermee. Opmerkingen en bedenkingen altijd welkom.

zaterdag 22 maart 2008 om 16u34Yurf
Yurf
Samus (68)
1000

Leuk dat we vanaf nu onze collectie kunnen toevoegen. Ik heb wel een SNES-game gevonden die er niet in zit:

World League Basketball
zaterdag 22 maart 2008 om 17u15Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Daarstraks was er ook een spel dat nog niet in de lijst zat... Da's wel een nadeel, maar ik denk dat we ze zo goed als allemaal hebben :) .

Ik heb World League Basketball eventjes voor je toegevoegd.

Mooie collectie heb je trouwens. Zitten een paar mooie spellen tussen ;) .

1
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.