Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Zelda: Spirit Tracks » Algemene spelerij

Forum

Zelda: Spirit Tracks

1

woensdag 25 maart 2009 om 20u53Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Ongeveer een half uur geleden ging ik even op IGN een kijkje nemen, een site waar ik dagelijks een tijdje doorbreng. Al meer dan een jaar hoop ik op nieuws van een nieuwe Zelda. Buiten de fake, maar erg knappe april-trailer van vorig jaar bleef ik op mijn honger zitten...tot nu.

Nintendo kondigde op de Games Developers Conference een nieuw hoofdstuk in de populaire serie aan. Ik was wild enthousiast en klikte meteen door naar de Wii-pagina van IGN, waar het nieuws op stond. Bleek het een 'foutje' te zijn, want de nieuwe Zelda, alias 'Spirit Tracks', komt eind 2009 uit voor DS. Ok, goed, dus geen groots episch avontuur voor de Wii.

Buiten wat screensshots had IGN niet veel info. Dus ging ik even een kijkje nemen op de Zelda-site. Daar wel stond een teaser van het spel.

Man man,...bekijk de trailer zelf even...
Ok, ziet er een leuk concept uit, maar waar in godsnaam is de 'legend' in deze Zelda?

http://www.zelda.com/universe/game/spirittracks/index.jsp
woensdag 25 maart 2009 om 21u23Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Bewerkt: woensdag 25 maart 2009 om 22u47

Ok, heb het nog eens bekeken en ben al enthousiast(er):-)

Ziet eruit als Phantom Hourglass, met wat extra's, zoals het feit dat je een sidekick hebt.
Het bootvaren is vervangen door Hyule te doorkruisen met een stoomtreintje. Link als machinist...erg grappig en schattig, maar...alleja, jullie begrijpen het wel :-p
De dungeon-stukken zien er erg degelijk uit, en het feit dat ze het zee-thema achterwege gelaten hebben ook, al ziet dat treinrijden er toch wat uit als een veredelde gimmick.

Nuja, PH was een bangelijk spel, dus verwacht ik van dit hetzelfde.
donderdag 26 maart 2009 om 08u33Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Hmm, voor mijn part mogen ze toch niet al te veel aan het concept vervangen. Phantom Hourglass was vermakelijk, maar kon bijlange toch niet tippen aan de 'echte' Legend :) .

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
donderdag 26 maart 2009 om 09u46Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Bewerkt: donderdag 26 maart 2009 om 09u53

Nee, da's waar. Ik heb mijn commentaar hierboven wat positief gehouden, omdat ik wel erg benieuwd ben. Maar ik moet wel zeggen dat mijn eerste reactie iets was in de zin van: 'nee, nee, nee! verdoeme Nintendo, géén treinen!' :-p

zoals ik al zei: waar is inderdaad de 'legend' in deze Zelda? En het feit dat ik eerder nieuws over een 'grootse, epische Zelda' a la Twilight Princess verwachtte, zette een beetje een domper op de feestvreugde.
1
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.