Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Metroid NES probleem » NES: Nintendo Entertainment System

Forum

Metroid NES probleem

woensdag 4 februari 2009 om 20u48Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Hey,

ik had vorige week al eens gezegd dat ik aasde op een volledige Metroid voor de NES. Heb hem uiteindelijk voor 35 euro kunnen bemachtigen op Ebay.
Ik kreeg het pakketje gisteren aan en het doosje en boekje zijn werkelijk in perfecte staat.

Dus wil ik het spel eens beginnen spelen...werkt het niet. Je kent het wel: het scherm floept even aan en dan grijs beeld, floept aan, terug grijs beeld...

Ik heb de cassette al eens proper gemaakt - er zat wat vuil in, maar niet extreem veel. Het werkt nu nog altijd niet.
Ik moet de verkoper trouwens nog contacteren om te zeggen dat het goed is aangekomen. Zou ik het probleem vermelden? Of hebben jullie ander advies?
woensdag 4 februari 2009 om 20u53Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Ik moet er nog bijzeggen dat mijn NES in goede staat is, en de rest van mijn spellen wel leest.
woensdag 4 februari 2009 om 21u10Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Is het PAL of NTSC? dit kun je merken dat als het een rond nintendo logo is dan is het pal > is het echter ovaal dan is het NTSC en ben je er niets mee.

Als het echt wel pal is dan ligt het aan je nes... Deze kan perfect in orde zijn maar nog altijd niet werken, dit is echter zeer simpel op te lossen.
Als je game pal is en het werkt dus niet zal ik een video tutorial maken over hoe je dit oplost, mijn nes ligt toch open.
Is het NTSC, kan je het niet spelen.
woensdag 4 februari 2009 om 21u50Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Bewerkt: woensdag 4 februari 2009 om 22u02

Je bedoelt toch dat seal of quality he? Jop, da's ovaal. Heb het geheel nog eens goed bekeken en 't is de amerikaanse versie. Het stond niet vermeld in de advertentie dus ga ik eens een mailtje sturen naar de verkoper.

Wat ik ook kan doen is m'n NES opbouwen. Zou dat het proberen waard zijn?
woensdag 4 februari 2009 om 23u04Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Mjah dat is dus een probleempje en zou ik toch zeker eens aan de verkoper melden.
Je kan je nes proberen om te bouwen ja maar dat kan verkeerd uitdraaien als je nog nooit met elektronica hebt bezig geweest.
woensdag 4 februari 2009 om 23u39I and I
I and I
Luigi (693)
1299

wij kunnen dat doen :p al vaak gedaan ondertussen ^^ tis echt niet moeilijk

----------------------------------------
Yoshi's Treasure Pile (onze collectie)
donderdag 5 februari 2009 om 00u34Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Bewerkt: donderdag 5 februari 2009 om 00u34

Hm...Ik heb het odnertussen zelf eens geprobeerd, maar krijg dat pinnetje er niet af/ of gesoldeerd. Misschien kan ik hem inderdaad door jullie laten ombouwen? Zou wel fijn zijn, kan ik die Metroid houden :-p
donderdag 5 februari 2009 om 11u33Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Da's wel heel dwaas van de verkoper... hopelijk kan iemand je NES voor je ombouwen :) !

"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
vrijdag 6 februari 2009 om 19u25Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Heb dus besloten om het spel te houden, 't was echt in een té goeie staat om weg te doen.:-)
Zouden I& I zich misschien geroepen voelen om mijn NES om te bouwen? En hangen daar veel risico's aan vast?
zondag 15 maart 2009 om 09u09Dizzydrums
Dizzydrums
Baby Mario (136)
1010

Ik zou hem persoonlijk niet ombouwen, maar zoeken op het internet naar een converter voor amerikaanse spellen.
Ik heb er zelf zo ook 1.
Heb ik nog geen €20 betaald en werkt perfect.
Je steekt je game daar in en dan in de NES.
Spelen zonder problemen en geen risico's.
zondag 15 maart 2009 om 10u02I and I
I and I
Luigi (693)
1299

er hangen geen risico's aan vast hoor :) niet als je weet wat je doet.
20euro voor een gamekey? dat is belachelijk duur... tenzij wij veel geluk hebben gehad ^^
het enige voordeel van een gamekey tegenover ombouwen is dat je op die manier wel alle spellen kan afspelen (al zijn wij nog maar 1 spel tegen gekomen dat niet afspeelt op een omgebouwde nes: Bill & Ted's Excellent Adventure, dat is 1 spel uit de vele van onze collectie)

Yoshi's Treasure Pile (onze collectie)
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.