Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Obama » Zeverhoek

Forum

Obama

1

dinsdag 20 januari 2009 om 19u19Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Ok, totaal niet aan games gerelateerd, maar iets dat me wel nauw aan het hart ligt: de inauguratie van Obama, een uur geleden.

Wat me blijft verbazen is wat voor begenadigd spreker hij wel niet is. In die 20 minuten dat hij aan het woord was, versprak hij zich niet één keer. Dat de CEO's van Nintendo America hem dat eens nadoen als ze het over Wii Music hebben ;-)

Des te opvallender was het dat hij zich versprak tijdens de eigenlijke eedaflegging. Was het puur van emotie - hij legde zijn hand wel op dezelfde bijbel waarop Lincoln de eed had gezworen - of was het ingestudeerd? Als een soort van ' charmant gebrek', dat laat zien dat Obama een man van het volk is? Maakt niet veel uit, zijn speech was straf, en Amerika gaat hopelijk een betere tijd tegemoet.

Trouwens, 2 miljoen mensen in DC, da's een vijfde van de Belgische bevolking... :-o
woensdag 21 januari 2009 om 08u08Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Inderdaad, Obama is retorisch zéér sterk... als je zijn toespraken moet analyseren, zal je zien dat hij alle gekende procédés gebruikt om zijn publiek te opiniëren. Vooral het herhalen van veel woorden en het parafraseren van bepaalde zinnen werkt zeer goed. Ook zijn positionering in het volk en niet boven het volk (door bijvoorbeeld herhaaldelijk naar zijn eigen situatie of de situatie rondom hem te wijzen) werkt zeer goed.

Knappe kerel, alleszins. Ik ben benieuwd wat hij er van gaat bakken... anders zal ik genoodzaakt zijn in mijn eentje de hegemonie van de VS te doorbreken :p .

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
woensdag 21 januari 2009 om 19u54Crazy Nut BE
Crazy Nut BE
Fox McCloud (470)
14950

Welja, speeches zijn leuk (hoewel hij ze uiteraard niet zelf schrijft), maar beleid is waar het op aan komt. En daar heb ik niet zoveel vertrouwen in momenteel.
zaterdag 24 januari 2009 om 22u05Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Obama heeft zijn eerste betoging al gekregen. Hij is voor abortus en wil het dus vermakelijken... 100.000 betogers zijn er tegen en betoogden dus tegen obama.
zondag 25 januari 2009 om 20u36Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Tja, dat is een oerconservatief gedeelte van Amerika natuurlijk. Ik vind 100 000 trouwens zo heel veel nog niet eigenlijk... In België zou dat een massa volk zijn, maar in Amerika valt dat best nog mee :) .

Alleszins, ik blijf nog steeds benieuwd wat hij er van gaat bakken.

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
maandag 26 januari 2009 om 07u53Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

ik blijf ook benieuwd :d het is niet omdat hij al een betoging meemaakte nu dat hij het niet zou maken hé :)
ivm die abortus sta ik toch volledig aan Obama zijn kant.
1
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.