Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
SMB: koppositie kwijt » NES: Nintendo Entertainment System

Forum

SMB: koppositie kwijt

maandag 5 januari 2009 om 16u48Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Zojuist las ik dat Wii Sports het record van Super Mario Bros. in verkoopsaantallen heeft gebroken :( . Het doet echt pijn een titel als "Wii Sports is best verkopende spel allertijden" te horen... Wii Sports is toch geen spel? Komop ! Het zit trouwens bij ELKE verkochte Nintendo Wii, wat wil je dan... arme Mario :( .

Mijn dag is er helemaal slecht door... gelukkig is er wel nog sneeuw :) .

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
maandag 5 januari 2009 om 19u19Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

oké, dit vind ik ook echt kut.
Wii sports is geen spel maar een third-party beezigheidstherapie... ding.

Mario zat ook niet bij elke NES...
maandag 5 januari 2009 om 19u42Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Ja, dan moeten ze Patience en Pinball van Windows er ook tussen zetten... dat is trouwens miljoenen keren meer verkocht. Pinball vind ik volwaardiger dan Wii Sports :p .

maandag 5 januari 2009 om 21u42I and I
I and I
Luigi (693)
1299

grof dat ze zo een klassieker durven gelijk stellen met niet meer dan een gimmick. Nee nee deze vergelijking gaat niet op. Mario forever !!!

Yoshi's Treasure Pile (onze collectie)
vrijdag 9 januari 2009 om 11u40Mathias
Mathias
Chain Chomp (559)
1291

T'is wel zo dat de meeste SMB exemplaren met NES verkocht werden, of dat mensen een NES kochten enkel en alleen voor Mario.
Nintendo heeft op het gebied van systemsellers echt een reputatie.

Nu vind ik ook wel dat Wii Sports geen volwaardig spel is, maar het is wel leuk als je het erbij krijgt. Leuke introductie in de functies van de Wii.

En als je het lijstje van de meest verkochte games aller tijden bekijkt, zijn het bijna uitsluitend spellen uit de stal van Nintendo! Woohoo!

Ik weet niet of dat jullie dat artikel over Wiisports en dat lijstje in De Morgen hadden gelezen, maar er stonden (weeral) enkele vervelende foutjes. Zo zei de journalist dat de Gamecube technisch zwakker was dan de PS2, want helemaal niet klopt. En in het lijstje stond Pokémon Gold ook als een NES-titel.

't Zijn kleine foutjes, maar wel enkele die ze keer op keer maken. Ik denk dat ik eens een brief ga schrijven.:-d
vrijdag 9 januari 2009 om 21u03Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Ja, ik erger me ook altijd aan journalisten die iets schrijven over games, maar eigenlijk geen echte game-journalist zijn. Vaak weten ze dan niet waar ze het over hebben.

Alleszins, arme SMB...

maandag 26 oktober 2009 om 14u45Jorichi
Jorichi
Kirby (38)
45

Als eerst; Laat het me weten als je je eraan ergert dat ik oude topics uit het stof haal~!

Toen de Nintendo verscheen had hij de status nog niet die hij nu heeft (hij was toen nog relatief onbekend). Daarbij is zijn de 'Gamers' met een explosief aantal gestegen. Daarom vind ik het niet echt gek dat Wii Sports SMB heeft verslagen in verkoop aantal, maar ik vind het wel jammer om te horen ja. Ook heeft de Wii een nieuwe manier van 'gamen' laten zien. Gamen is niet meer voor kids of die-hard-gamers! De oudjes willen nu ook wel eens met de wii-mote zwaaien!
Ook zie ik Wii-sports meer als een introductie voor de Wii-functies dan een echt spel.

The best games are the old games~!
maandag 26 oktober 2009 om 18u06k8skaaay
k8skaaay
Baby Mario (146)
1057

Inderdaad, niet te vergelijken. Veel mensen hebben een Wii in de kamer staan omdat het zo goedkoop is en gamen nu wel redelijk geaccepteerd is door iedereen, dat was vroeger niet.
maandag 26 oktober 2009 om 19u29Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Pff, arme SMB... ik vind het nog altijd niet kunnen ! Stomme Wii !

maandag 26 oktober 2009 om 20u34Tetsuo
Tetsuo
Mega Man (990)
11366

Jorichi! nu was ik het toevallig vandaag juist vergeten en haal je dit KUTTOPIC weer boven!!!Graptjen e :p
maandag 26 oktober 2009 om 23u20Jorichi
Jorichi
Kirby (38)
45

@ Tetsuo;  Ik doe het alleen om jou te klieren! (^.^ )

In het algemeen vind ik zelf dat de Wii net iets te ver weg stapt van het concept 'gamen'. Daarentegen ook wel een gedurfde stap om een evolutie in de game industrie te maken.

De games van tegenwoordig zijn ook geen uitdaging meer, daarom blijf ik bij de Retro-games!

The best games are the old games~!
Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.