Power-up
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onderkant
Breedte website » Ideeën

Forum

Breedte website

woensdag 30 januari 2008 om 21u05Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Profiel bekijken Bericht verzenden Retropunten
Howdy !

Zoals reeds door enkele leden aangegeven, is het misschien een goed idee om de website wat breder te maken.

Zelf denk ik dat de website goed is voor de nieuwsberichten en de spelbesprekingen (die er nog niet opstaan), maar voor het forum zou het inderdaad wat breder mogen, misschien.

Graag jullie mening ;) ,
Thomas

----------------------------------------
"OK, that does it! You're all gonna be Koopatized!"
woensdag 30 januari 2008 om 21u13MaartenM
MaartenM
Goomba (9)
1001

Hoi

Het is inderdaad geen slechD plan om het forum te verbreEden!
Maar ik vind langs de andere kant de achtergrond wel heel leuk (datgene met de blauwe lucht). En als je deze minder breedT maakt ga je er automatisch al minder van zien.

DUS: Alternatieve oplossingen:
1. een nieuwe forum post zou er als volgt kunnen uitzien:

ARAVATARAV MaartenM Woensdag 30 januariE 2008
ATARAVATAR

tekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekst
teksttekst

tekstteksttekst

mvg
Maarten

2. aan de linkerkant van de website de *-retjes iets meer naar links verplaatsTDen waardoor de breedDte van de links-kolom vermindert.

Tot zover mijn fantasie van de voorbije 3 minuten :-)

mvg
Maarten
woensdag 30 januari 2008 om 21u13MaartenM
MaartenM
Goomba (9)
1001

oja, waar blijft die edit knop?! ;-)
woensdag 30 januari 2008 om 21u17Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Edit-knop komt eraan, eerst examens afwerken ;) ! Thuis kan ik beter werken aan de website.

Misschien wle een goed plan om het menu gewoon helemaal weg te laten op het forum :) ? Enkel vanboven de standaard-navigatie behouden?

donderdag 31 januari 2008 om 11u13Yurf
Yurf
Samus (68)
1000

Ik vind deze breedte persoonlijk enkel goed voor nieuwsberichten. Voor op het forum en spelbesprekingen zou het wel wat breder mogen, anders gaat het onoverzichtelijk worden, vrees ik.
donderdag 31 januari 2008 om 19u19Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Bedankt voor je inbreng Yurf, ik zal er zeker rekening mee houden ;) .

donderdag 31 januari 2008 om 20u07Yurf
Yurf
Samus (68)
1000

Graag gedaan, ik help graag sites met potentieel. ;) Ivm besprekingen moet je er ook rekening mee houden dat je wss afbeeldingen e.d. zal gebruiken. :) En in een smalle kolom lijkt zelfs een korte tekst vrij lang.
donderdag 31 januari 2008 om 20u10Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Ha, bedankt... het potentieel is er misschien wel, maar de bezoekers blijven wat weg. Ochja, komt nog wel (hopelijk) :) .

Inderdaad, misschien toch beter wat breder maken. Of gewoon de afbeeldingen in de tekst verwerken. Gewoon onder de alinea bijvoorbeeld. Of met sub-pagina's werken?

Het spijtige aan een bredere layout gaat vooral zijn dat de achtergrond wat wegvalt (bij resoluties gelijk aan of kleiner dan 1024x768), iets wat velen wel weten te appreciëren.

Maarja, het zal toch breder moeten worden... in het weekend eens naar kijken. Dan zit ik op mijn gemakje thuis. Op kot kan ik niet zo heel gemakkelijk aan mijn thuisservertje om te werken ;) .

donderdag 31 januari 2008 om 20u27Yurf
Yurf
Samus (68)
1000

De bezoekers blijven enkel weg omdat er nog niet veel inhoud is. Dat zal wel veranderen. :)

Nog een opmerking (lastig dat ik ben :-d):

Ik heb de indruk dat de site als een soort blog-systeem toegepast wordt. Ik vrees wel dat het op lange termijn onduidelijk gaat worden.

In de linkerbalk zie je dan bijv. "Populaire spellen", maar is het de bedoeling daar op te klikken? Of komen die titels er gewoon onder? In het laatste geval wil dat zeggen dat er als je bijvoorbeeld een top 10 plaatst, er al veel plaats ingenomen wordt. Mss beter de links op de hoofdpagina van de consoles zetten.

Alé, tzijn maar ideeën dat ik ter plekke uit mijn duim zuig, maar mss ben je er iets mee. ;)
donderdag 31 januari 2008 om 20u37Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Het is inderdaad een blog-systeem, OpenTrivia.org, maar wel eentje dat ik zelf in elkaar heb gestoken. Het is dus ook redelijk wat aangepast enzo.

De menu's zijn inderdaad niet klikbaar, maar er komt een top tien, of was het nu vijf, onder. Zo'n dingen worden nog wel duidelijk in de toekomst, als er spelbesprekingen worden geplaatst enzo. (Gert-Jan is trouwens aan eentje bezig !)

Bedankt voor je ideeën. Alle tips zijn welkom natuurlijk ;) !

maandag 4 februari 2008 om 17u24Thomas
Thomas
Mario (1808)
6811

Na thuis heel wat te prullen en aan te passen, ben ik tot de conclusie gekomen dat het inderdaad beter is de site te verbreden.

Eerst wilde ik enkel het forum verbreden, maar dat was een beetje gek. Ook de startpagina is beter in een bredere versie. Voor de spelbesprekingen houden we de huidige breedte voor de tekst, maar plaatsen we aan de rechterkant nog een kolom bij met handige informatie, links en foto's ;) . Ook bij het nieuws gaan we proberen nuttige informatie toe te voegen.

Bedankt voor het meedenken allemaal ! Hier kan een slotje op :) .

Copyright © Retronintendo.be 2008-2012. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.