Retro Nintendo
|
Aladdin voor de Super Nintendo

Shinji Mikami verkiest Mega Drive versie Aladdin boven eigen SNES variant

Door op 24 February 2014

Met slogans als “Sega does what Nintendon’t” was de eerste console war ongetwijfeld de grootste, met de Super Nintendo uiteindelijk als overwinnaar. Voor veel gamers uit dat tijdperk is de strijd echter nog steeds niet geslecht, ookal zijn we ondertussen vier generatie consoles verder. Ook zwaargewichten in de gamesindustrie geven nog altijd graag hun mening over de 16-bit strijd.

Onlangs deed Shinji Mikami, Capcom veteraan en voornamelijk bekend omwille van de Resident Evil-reeks, zijn duit in het zakje. Hoewel Mikami zelf aan de SNES-versie van platformer Aladdin werkte als designer, verkiest hij Aladdin op de Sega Mega Drive.

“If I didn’t actually make [the SNES game], I would probably buy the Genesis one. Animation-wise, I think the Genesis version’s better. The Genesis version had a sword, actually. I wanted to have a sword.”

David Perry, maker van de Mega Drive en Genesis versie van Aladdin, troost Mikami omdat hij de game waarschijnlijk voor de Super Nintendo zou kopen. Bovendien, zo vermeldt Perry in een e-mail aan website Polygon, leverde Disney hem de animaties zelf.

Een andere tekortkoming van Aladdin op de Super Nintendo, volgens Mikami, is het ontbreken van Geest op de Japanse box art. Hoewel Aladdins komische side-kick wel op de Europese doos prijkt, besloot Disney hem niet op de Japanse cover te plaatsen omwille van strubbelingen met Robin Williams, de toenmalige stemacteur voor het personage.

Wat er ook van zij, zowel de SNES als Mega Drive versie van Aladdin zijn pareltjes en het beste bewijs van de succesvolle samenwerking tussen Disney en Capcom eind jaren ’80 en begin jaren ’90.

Reageren

Aanmelden
Registreren

U ontvangt uw wachtwoord per e-mail