Retro Nintendo
|
Game Design Companion: A Critical Analysis of Wario Land 4 by Daniel Johnson

Nieuw eBook levert 600 pagina’s lange Wario Land 4 analyse af

Door op 17 December 2013

Een nieuwe eBook van de hand van Daniel Johnson probeert als een van de eersten in zijn soort op een academische wijze het game design van Wario Land 4 voor de Game Boy Advance te analyseren. In bijna 600 pagina’s neemt de auteur alle aspecten van het spel kritisch onder de loep.

Met Game Design Companion: A Critical Analysis of Wario Land 4 breekt Johnson een lans voor een meer volwassen kijk op video games. In tegenstelling tot veteranen in het entertainment genre, zoals boeken, muziek en films, worden games immers nog steeds niet tot op eenzelfde hoogte gewaardeerd, ookal bereiken ze een minstens even groot publiek en is de video game industrie even groot als de filmindustrie.

Johnson, in een vorig leven nog GameSetWatch columnist, analyseert in zijn Game Design Companion alle aspecten van Wario Land: mechanics, psychologie, opvoedkundige kwaliteit, level design, en algemene entertainmentwaarde zijn maar enkele van de elementen die aan bod komen. Daarbij staat hij niet de typische socio-culturele aanpak van contemporaine werken voor, maar een analyse gebaseerd op feiten.

A Critical Analysis of Wario Land 4 is unusual in its approach as we begin to understand videogames through evidence-based analysis rather than socio-cultural critique. I’m hoping this book will push against the accepted norms of ‘games criticism’ and open up new avenues for analytical discussion.

A Critical Analysis of Wario Land 4 is enkel als eBook verkrijgbaar bij Stolen Projects vanaf woensdag 18 december. Voor $7,99 krijgen Kopers zowel een .epub- als .pdf-versie. Wie het eBook voor eind januari volgend jaar in huis haalt, betaalt slechts $4,99.

Reageren

Aanmelden
Registreren

U ontvangt uw wachtwoord per e-mail