Retro Nintendo
|
Super Nintendo Entertainment System over Internet Protocol

SNESoIP: online multiplayer voor de Super Nintendo

Door op 18 September 2013

Heb je ooit je multiplayer Super Nintendo games online willen spelen tegen je vrienden? Onmogelijk zou je denken, aangezien de SNES stamt uit het pre-internet tijdperk. Michael Fitzmayer denkt daar echter anders over: zijn opensource proof-of-concept SNESoIP (Super Nintendo Entertainment System over Internet Protocol) maakt het mogelijk om twee Super Nintendo’s met elkaar te laten communiceren door de lokale controller input via het internet te delen.

SNESoIP adapter

Fitzmayer heeft een ethernet adapter network bridge gemaakt die constant in verbinding staat met een server online en waarop een Super Nintendo controller kan worden aangesloten. Door met de adapter continu 4-byte pakketjes naar die server te sturen en 2-byte pakketjes te ontvangen, is het voor twee spelers met elk een SNESoIP mogelijk om elkaars controller input te delen. In praktijk kunnen ze dus samen een game spelen via een internetverbinding.

Op dit moment ziet het er niet naar uit dat de SNESoIP te koop gaat worden aangeboden. Omdat het bouwschema van het apparaatje vrij beschikbaar is, kan iedereen er, in theorie, echter zelf eentje bouwen!

Reageren

Aanmelden
Registreren

U ontvangt uw wachtwoord per e-mail